انواع کاغذ سنگی

انواع کاغذ سنگی

کاغذ از سنگ
انواع کاغذ سنگی

انواع کاغذ سنگی به دو کلاس S و R تقسیم می شود:

S-class همان کاغذ سنگ اصلی، به معنای کاغذی که تازه تولید شده و R-class، کاغذ بازیافت شده را گویند. هر کلاس شامل یک سری از انواع محصولات است که نوع آنها به تولید کننده بستگی دارد.

هر دو سری S-class و R-class به کلاس های Eco-، Board، Film و Thermo-sub تقسیم می شوند.

جدول زیر برخی از انواع کاغذ سنگی کلاس S و R را خلاصه می کند.

انواع کاغذ سنگی

تولیدکنندگان دیگر انواع محصولات کاغذ سنگی خود را به‌عنوان SPN (کاغذ مصنوعی بدون روکش)، RPD (با دو روکش)، RBD (روکش دو لایه)، و ST با مخفف‌های مختلف، نام‌گذاری کرده اند.

جدول زیر مشخصات انواع محصولات را نشان می دهد.

سری کاغذ مصنوعی

توضیح مختصر:

چگالی کاغذ سنگی از 1.0 تا 1.6 گرم بر سانتی متر مکعب است. در مقایسه با کاغذ خمیر معمولی کمی بالاتر است و ظاهر آن شبیه فضای بیرونی تخم مرغ آب پز است.

سطح کاغذ سنگی صاف تر از کاغذ معمولی یا همان سلولزی است و با چاپگرهای جوهر افشان یا جوهر جامد مانند افست، چاپی، حکاکی و فلکسوگرافی سازگار است، اما برای چاپگرهای لیزری مناسب نیست.

کاغذ سنگ بدون بار ساکن، با PH خنثی و مقاوم در برابر نفوذ آب، چربی و جویده شدن توسط جانوران است. لبه کاغذ سنگی انگشتان را مانند کاغذ معمولی نمی برد و مقاوم در برابر پارگی، محصولات بادوام و ماندگاری بالا را ارائه می دهد.

کاغذ سنگ دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند ضد حشرات، ضد کپک، تجزیه پذیر، قابل بازیافت، نرم، بادوام، در برابر روغن و رنگ مقاوم است. همچنین ادعا می شود که کاغذ سنگ را می توان در حالی که مرطوب و نمدار است روی آن نوشت و حتی دفتر یادداشتی که از کاغذ سنگ ساخته شده است، می تواند به عنوان چتر استفاده شود.

کاغذ سنگی رول

ابعاد کاغذ سنگی رول از حداقل عرض مورد نیاز مشتری تا حداکثر عرض 160 سانتی متر بوده که در طول های مورد دلخواه مشتریان قابل ارائه می باشد، این شرکت قابلیت تامین کاغذ سنگی از ضخامت 80 الی 800 میکرون را دارد.
محصولات

کاغذ سنگی شیت

کاغذ سنگی شیت در بسته بندی های منحصر به فرد در ابعاد 70×100 و 90×60 و ابعاد مورد دلخواه مشتریان قابل ارائه می باشد. این شرکت قابلیت تولید کاغذ های مصنوعی به صورت شیت از ضخامت های 110 میکرون الی 500 میکرون را دارد.
محصولات
خانهخدمات سوالاتتماسارتباط