خط تولید کاغذ سنگی

خط تولید کاغذ سنگی

خط تولید کاغذ سنگی

در سطح جهان ماشین سازان بسیاری وجود دارند اما در حوزه کاغذ سنگی تعداد آنها محدود است. کشور پهناور چین در دو دهه اخیر پیشرفت چشمگیری در صنایع مختلف داشته است و امروزه شرکت هایی که از منظر توان فنی و تکنولوژیک در سطوح بالا فعالیت می کنند کم نیستند.

مدیران شرکت آذرخش صنعت پویا پارس طی سفرهای متعدد و بازدید از شرکت های اروپایی و چینی با تولید کنندگان خطوط تولید کاغذ سنگی و مذاکرات مربوطه و بررسی توان علمی، فنی و اقتصادی ماشین سازان، با شرکت سومینو (Sumino) قرارداد همکاری و نمایندگی رسمی و انحصاری برای ایران و خاورمیانه منعقد نمودند.

این شرکت یکی از معتبرترین و به روز ترین سازندگان ماشین آلات کستینگ و تولید فیلم می باشد و در حوزه تخصصی کاغذ سنگی نیز از پیشگامان این صنعت است.

همچنین قابل ذکر است که این شرکت (Sumino) قادر به ساخت خط تولید کاغذ سنگی تا ظرفیت 6000 تن در سال با عرض 260 سانتیمتر است.

خلاصه پیشنهاد فنی جهت تولید کاغذ سنگی به شرح زیر ارائه می گردد:

تولید کاغذ سنگی

این شرکت ماشین آلات خط تولید کاغذ سنگی به روش کستینگ اکستروژن را در دو تیپ ارائه می کند:

  • ورود مواد اولیه به خط تولید گرانول و ورود گرانول به خط کستینگ و تولید کاغذ
  • ورود مواد به خط کستینگ و تولید کاغذ بطور مستقیم

ماشین آلات نسل سوم تولید کاغذ سنگ

در حال حاضر این شرکت با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز، ماشین آلات نسل سوم تولید کاغذ سنگ را ارائه می دهد که به مهمترین ویژگی های آنها اشاره می شود:

سیستم دوزینگ اتوماتیک مواد اولیه

با به کارگیری سیستم پیشرفته دوزینگ از نوع Loss in weight feeder که ترکیبی از لود سل ها، انکودر، کامپیوتر و سیستم های انتقال مواد است، دقت بالایی در فرمولاسیون خواهیم داشت. که سبب یکنواختی مطلوبی در فرمول و افزایش کیفیت محصول نهایی می گردد.

همچنین نیازی به اپراتور برای وزن کردن تک تک مواد نمی باشد.

و در حذف اپراتور در این بخش سبب کاهش هزینه های تولید،  به حداقل رسیدن خطای انسانی و ثبات کیفیت تولید می گردد.

سیستم پیشرفته دوزینگ
Loss in weight feeder

کو اکستروژن

استفاده از دو اکسترودر سبب می شود امکانات جدیدی در تولید داشته باشیم و بتوانیم کاغذ دو و سه لایه ABA نیز تولید کنیم. همچنین می توانیم از مواد بازیافتی بیشتری در فرایند تولید استفاده کنیم. تولید کاغذ با سطوح متفاوت از نظر براقی و رنگ و جنس کاغذ از امکانات دیگر سیستم تولید کو اکستروژن می باشد. ضمنا با این روش میتوان ظرفیت تولید خط را افزایش داد و از نظر کیفی به استحکام بالاتری دست پیدا کرد.

تولید کاغذ سنگ

قالب تی دای (T-Die) فول اتوماتیک:

تولید کاغذ سنگی معمولا به این صورت است که یک اسکنر، ضخامت کاغذ را اندازه گیری کرده و اطلاعات مربوطه را در نمایشگر نشان می دهد. اپراتور بر اساس اطلاعات و نمودار ها می بایست بطور مداوم قالب را تنظیم کند تا ضخامت نوسان نکند.

قالب فول اتوماتیک به این صورت عمل می کند که دستگاه ضخامت سنج خاصی روی خط تعبیه شده که به کامپیوتر مربوطه سیگنال می دهد، این کامپیوتر به قالب متصل است و قالب بدون نیاز به اپراتور و با دقت و سرعت بالا به طور کاملا خودکار تنظیم می شود و این چرخه به طور مداوم اتفاق می افتد.

این امر سبب می شود تلرانس محصول تولیدی حداکثر 3 درصد باشد. در حالی که در قالب های رایج، بروز مشکل در تنظیم ضخامت سبب تولید محصول خارج از استاندارد شده و در بهترین حالت  تولرانس محصول تولیدی نمی تواند کمتر از 6 درصد باشد. این امر ضمن افزایش بهره وری تولید، سبب کاهش هزینه های تولید و کاهش ضایعات می گردد.

قالب تی دای کاغذ سنگ

اسکرین چنجر (فیلتر) بدون توقف

یکی از عواملی که سبب توقف خط و ضایعات می شود، تمیز کردن فیلتر اسکرین چنجر است. دستگاه سومینو به اسکرین چنجر بدون توقف مجهز شده است که بدون نیاز به توقف خط می توان آنرا تعویض و تمیز نمود. فرآیند شناسایی کثیف بودن فیلتر نیز در این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام و فرآیند تعویض فیلتر نیز بر اساس استاندارد تعریف شده و اتوماتیک صورت می گیرد.

اسکرین چنجر سومینو
مخصوص خط سومینو
چرخشی
چهار ایستگاه
معمولی

سیستم کشش MDO

این بخش یک سیستم پیشرفته می باشد که از مجموعه ای غلتک ها با تکنولوژی خاصی تشکیل شده است. کاغذ تولید شده پس از عبور از غلتک های کلندر، وارد این بخش می شوند و MDO کاغذ را بصورت طولی می کشد و سبب می شود ضخامت و دانسیته آن کاهش یابد که این امر کاربرد های جدیدی را ایجاد می کند و همچنین سبب سبک تر شدن محصول می شود که مستقیما به سوداوری بیشتر منتهی می شود.

سیستم کشش MDO کاغذ سنگی

دستگاه کوتینگ

با استفاده از رزین های گوناگون که هر یکی برای کاربردی ویژه ساخته شده اند و پوشش دهی آن بر روی کاغذ های تولید شده، می توان به کاغذ هایی دست یافت که می تواند در بسیاری از موارد جایگزین محصولات موجود در بازار شود و این دستگاه به نوبه خود کاربردهای جدید و متنوعی از جمله امکان تولید کاغذ تحریر را به مجموع کاغذ های قابل تولید می افزاید.

دستگاه کوتینگ کاغذ از سنگ

بازه تولید بزرگ

امکان به کارگیری فرمول های متنوع در خط تولید و امکان استفاده از 40 تا 80 درصد کربنات کلسیم در تولید کاغذ یکی دیگر از ویژگی های خط تولید شرکت سومینو می باشد که امکان تولید محصولات متنوع با کاربردهای متفاوتی را به تولید کنندگان عرضه می کند. این ویژگی، به ما امکان تولید ضخامت های متنوع با دانسیته های متنوع را می دهد.

علاقه مندان به سرمایه گذاری در این صنعت می توانند از طریق تماس با ما، برای دریافت اطلاعات بیشتر شامل اطلاعات فنی و قیمت ماشین آلات، با ما در ارتباط باشند.

در ویدیو زیر خط تولید کاغذ سنگی شرکت سومینو (Sumino) را خواهیم دید:

خانهخدمات سوالاتتماسارتباط