کاغذ سیلیکونی سنگی

کاغذ سیلیکونی سنگی

کاغذ سنگ (که با اسم‌های دیگری همچون کاغذ معدنی، کاغذ سنگ مرمر، کاغذ معدنی غنی شده نیز شناخته می‌شود) محصولی شبیه کاغذ است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن کربنات کلسیم در امتزاج با پلی اتیلن پرچگال HDPE می‌باشد. این محصول در نوشتار و لوازم و التحریر، یادداشت، پوستر، کتاب، مجله، ساک دستی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می‌گردد

ضدآب بودن و مقاومت در برابر پارگی از خصوصیات بارز این مدل کاغذ به‌شمار می‌آید. همچنین این کاغذ بار الکتریسیته ساکن را به خود نگرفته و بدون اسید است بدین معنا که PH آن خنثی است. در برابر روغن و حشرات نیز مقاوم است. به دلیل بافت شبیه لاتکس، در برابر پارگی مقاوم است. بافت کاغذ سنگ‌دانه دار نیست.

کاغذ سنگ را از لحاظ بازیافت میتوان با پلاستیک از درجه ۲ بازیافت نمود  و یا مجدداً به کاغذ سنگ بازسازی نمود. کاغذ سنگ از لحاظ بازیافت زیست تخریب پذیر نیست با این حال در شرایط بازیافت تجاری و تحت اثر نوردهی تجزیه پذیر خواهد بود.

 

این کاغذ به آسانی و بدون ایجاد دود سمی می‌سوزد. منبع اصلی مواد اولیه آن پسماند معادن یا سنگ بری‌های سنگ مرمر است که آسیاب شده و به پودر سنگ تبدیل می‌گردد. در تولید کاغذ سنگ از آب، اسید، سفید کننده‌ها یا سفید کننده‌های نوری استفاده نمی‌گردد. کاغذ سنگ می‌تواند در دستگاه‌های Inkjet یا دستگاه‌های با مرکب جامد همچون افست، لترپرس و فلکسو استفاده گردد.

.
همچنین در فرآیند تولید «کاغذ سنگ» نه تنها از آب استفاده نمی شود، بلکه به خاطر سفید بودن مواد اولیه، نیازی به استفاده از سفیدکننده ها هم در تولید آن نیست که نتیجه این کار، این خواهد بود که نه تنها دیگر درختی قطع نمیشود بلکه دیگر آلاینده ها نیز  به محیط زیست ما اضافه نخواهند شد

کاغذهای سیلیکونی مورد مصرف در صنایع  تماما از کاغذهای سلولوزی تولید شده و به واسطه تکنولوژی بالای تولید آن غالبا از خارج از کشور وارد میشود . در این طرح برای اولین بار در ایران و جهان برای تولید کاغذ سیلیکونی از کاغذ سنگی استفاده شده است . بر اساس این طرح  شرکت آذرخش صنعت پویا پارس با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی و تکنولوژی استفاده از  ماشین آلات و مواد اولیه باکیفیت موجود در ایران از واردات این کالای پرمصرف جلوگیری کرده و مانع از خروج ارز از کشور میشود .

لازم به ذکر است در چشم انداز تولید این کالای استراتژیک ، تامین و صادرات به کشورهای همسایه در دستور کار شرکت آذرخش صنعت پویا پارس قرار دارد .

همچنین برای بازیافت کاغذهای سیلیکونی موجود در بازار نیاز به استفاده از آب و انواع اسید میباشد که در کاغذ سیلیکونی سنگی برای بازیافت آبی مصرف نمیشود .کاغذ سنگی سیلیکونی علاوه بر جایگزینی به جای کاغذ سیلیکونی سلولوزی میتواند جایگزین ورقهای سیلیکونی پلیمری نیز باشد . که به لحاظ قیمتی صرفه اقتصادی بیشتری برای مصرف کننده دارد .

 

این کالا مصارف مختلفی اعم از چاپ ، مصارف صنعتی داشته ودر گرماژ ورنگهای مختلف قابل عرضه میباشد وعمدتا بعنوان محافظ وجدا کننده چسب و مواد مورد استفاده قرار میگرد ودر تولید لیبلها در رنگها وگرماژهای مختلف قابل ارائه میباشند. کاغذ سیلیکونی سنگی  نوعی کاغذ سیلیکونی است که به روش پیشرفته ای آن را سیلیکونایز می کنند این کاغذ با اینکه روی چسب قرار می گیرد اما خود کاغذ نچسب است که دقیقا کار عایق را روی چسب برای جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی مانند گرد و خاک یا عوامل دیگر به چسب را انجام می دهد هدف از تولید این محصول برای محافظت و استفاده بهتر و راحت تر از محصولات پشت چسب داراست این کاغذ سیلیکونی سنگی در دو نوع نازک (قابل سنس) و ضخیم (غیر قابل سنس)  برای محافظت از لیبلهای پشت چسب دار ، انواع چسبهای دوطرفه ، فومهای پشت چسب دار که قابل استفاده در هر صنایعی می باشند ،تولید می شوند

سیلیکون سنگی قابل سنس:

شامل ضخامت 80تا 100 میکرون  می باشد، که مناسب برای تولید انواع لیبل و برچسب می باشد.

این نوع کاغذ ها سنس پذیر بوده و مناسب برای دستگاه های لیبل زن اتوماتیک می باشد

سیلیکون سنگی ضخیم:

این کاغذ نیز غیر قابل سنس بوده و در ضخامتهای بالای 100 میکرون عرضه می شود.

این کاغذ سنگی سیلیکونی  در تولید محصولات زیر کاربرد دارد:

کاغذ و فیلم پشت چسب دار

فوم پشت چسب دار و انواع فوم پشت چسب دار بهداشتی

چسب زرد حشرات

صنایع خودرو سازی

انواع پارچه پشت چسب دار

کاغذ  سنگی نچسب دو رو نیز در ضخامت 80 میکرون به بالا  و به رنگ مختلف قابل عرضه می باشد. این کاغذ در تولید انواع محصولات دو طرف چسب دار کاربرد دارد.

.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهخدمات سوالاتتماسارتباط