قیمت کاغذ سنگی

قیمت کاغذ سنگی

قیمت کاغذ سنگی

قیمت کاغذ سنگی حدود ۱.۱ دلار در بازارهای جهانی می باشد که در ایران ارزان تر می باشد.

مقایسه قیمت کاغذ سنگی با مقواهای دیگر

 به صورت سنتی و مرسوم همواره کاغذ و مقوا به دلیل جرم حجمی نزدیک به یک با گرماژ شناخته می‌شوند به عبارت دیگر وقتی صحبت از مقوای ۱۵۰ گرمی می شود به این مفهوم است که این مقوا ۱۵۰ میکرون ضخامت و حدود ۱۵۰ گرم وزن دارد.

این برداشت از کاغذ و مقوا برای کاغذی است که از مواد درجه یک و دست اول تهیه می شوند به عبارت دیگر کاغذ و مقوای سلولزی که برای اولین بار از خمیر کاغذ تهیه می شوند ضخامت و گرماژ نزدیک به هم دارند مثلاً یک متر مربع مقوای ۲۰۰ میکرون حدود ۲۰۰ گرم وزن دارد اما زمانی که مقوا از مواد بازیافتی تهیه می شود به دلیل وجود ناخالصی در آن و نیز افزودنی های مختلفی که برای سفید کردن و یکدست کردن به آن اضافه می کنند و نیز سایر مواد افزودنی که برای بهداشت کاغذ به آن اضافه می‌کنند کاغذ و مقوا سنگین تر شده و وزن آن از ضخامت آن بیشتر می شود.

مقوا گلاسه

برخی مقواهای گلاسه که از مواد دست دوم و یا به عبارتی بازیافتی تهیه می شوند نیاز به استفاده از مواد بیشتری برای ایجاد یک دستی و سفیدی آن است که اصطلاحاً به آن کوت کردن کاغذ می گویند برای همین دلیل هم  مقواهای گلاسه بعضاً دارای جرم حجمی یا چگالی بالاتر از یک بوده و مثلا اندازه یک متر در یک متر گلاسه ۲۰۰ میکرون در این مواقع بسته به میزان خلوص مواد آن وزنی در حدود ۲۲۰ تا ۲۶۰ گرم را دارد.

مقوا ایندربرد

در مورد مقوای ایندربرد که در ایران برای مصارف بهداشتی استفاده شده و از خمیر کاغذ دسته اول تهیه می شود جرم حجمی برابر یک بوده و ضخامت آن نزدیک به هم می باشند. همچنین قیمت این نوع مقوا حدود ۲۵ درصد بالاتر از کاغذ سنگی است.

بر اساس موارد ذکر شده در بالا در مقایسه قیمتی انواع کاغذ و مقوا با کاغذ سنگی برای رسیدن به معیار صحیحی در خصوص مقایسه قیمتی آنها می بایست مقواها را ابتدا به لحاظ جرم حجمی با هم مقایسه نموده و سپس با توجه به تفاوت جرم حجمی قیمت آنها را مقایسه کرد.

بسته بندی

بسته بندی هایی که در یخچال و سرد خانه قرار می گیرند یا بسته بندی هایی که نیاز به حمل دریایی دارند و یا بسته بندی هایی که در مناطق مرطوب به لحاظ آب و هوایی قرار می‌گیرند ضد آب بودن بسته بندی بسیار مهم می باشد. لذا در مقایسه قیمتی، مقرون بصرفه بودن  بسته بندی با انواع مقواها و کاغذ سنگی می بایست این قابلیت کاغذ سنگی (عدم نیاز به سلفون) مد نظر قرار گیرد.

سلفون

قیمت سلفون برای هر متر مربع علاوه بر ضایعات و هزینه های جانبی که دارد به لحاظ قیمت هر متر مربع و دستمزد آن قیمت مقوا را در کیلویی حدود ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. اگر قرار باشد مقوا نیز سلفون شود استفاده از کاغذ سنگی بسیار با صرفه تر خواهد بود.

به دلیل تفاوت جرم حجمی کاغذ سنگی و سنگین تر بودن آن در صورت مقایسه یک بند 100تایی ابعاد 70*100 در هر ضخامتی از این محصول با انواع مقوا بسته به اینکه جرم حجم مقوای مدنظر چند باشد بعضاً کاغذ سنگی حتی ارزان تر از مقوای مورد نظر بدون در نظر گرفتن تفاوت هزینه سلفون آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهخدمات سوالاتتماسارتباط